My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Sea shell blanket, in Softfun Denim (with edge!)

En een giro 555 actie! (Onderaan meer info)

Wow, wat ben ik onder de indruk van al die geweldige reacties die ik heb gekregen op mijn Sea Shell Blanket. Ik kreeg echt tientallen berichtjes op Facebook en Instagram en inmiddels heb ik ook al foto's gezien van mensen die de deken aan het maken zijn. Hoe super is dat! Jullie zag in mijn vorige blogpost al een Sea Shell Blanket in Stonewashed. Dat was een babydeken, maar ik maakte er nog een: waar een groot mens onder past. Eentje in Softfun Denim, met rand.

Sea shell blanket, denim soft. Crochet pattern by Happy in Red

I am donating to the Red Cross, read more at the bottom of this article!

Oh my, you guys have been amazing. I've recieved so many great comments on my Sea Shell Blanket. Dozens of you left sweet comments here, on Facebook and Instagram. I am extremely touched, thank you! Some folks who bought the pattern have already posted photos how they've started their own blanket. Very exciting! Last time I showed you my Sea Shell Blanket in Stonewashed, this was a baby blanket. But I have made another one, a blanket for a tall person, it's made in Softfun Denim and has an edge.


Kijk, baby dekens zijn allemaal goed en wel. Maar als groot mens wil je ook weleens onder een deken kruipen, op de bank of op een zomeravond buiten, als het al wat frisser wordt. Daarom leek het me leuk om te laten zien dat mijn haakpatroon in meerdere maten te maken is en dat dat ook gewoon een heel leuk effect geeft.

There's nothing wrong with making a baby blanket (of course not!). But als an adult, you also sometimes feel the need to crawl up under a blanket with a cup of tea, or wrap yourself in one when it gets chilly out on a summers night. That's why I thought it would be a good idea to show you guys that my crochet pattern really works, no matter what size you want to make it in.

Sea shell blanket, denim soft. Crochet pattern by Happy in Red

Sea shell blanket, denim soft. Crochet pattern by Happy in Red

Deze deken is een beter breed en 1 meter 50 lang. Hij past dus op een kinderbed, maar kan dus ook prima over de bank heen en als volwassene pas je er ook prima onder. Ik heb er dit keer een rand omheen gehaakt. Ik heb deze deken gehaakt met Softfun Denim van Scheepjes, in rode, blauwe en grijze tinten. In mijn hoofd heet hij dan ook de Fire and Ice deken, omdat de tegenstellingen zo lekker zijn. Door het 'denim' gevecht heeft de deken dat mooie 'faded' effect van het strand, heerlijk vind ik dat. Hier kun je zien in welke winkels je voor dit garen terecht kunt.

This blanket is one meter wide and 1 meter 50 centimeters long. It's a good size for a baby bed, but also great as a throw for your couch and I promise, as an adult you'll fit under it just fine. This time I have added an edge to this blanket. I have made this crochet blanket using Scheepjes Softfun Denim, in reds, pinks, blues an greys. In private, I have named this blanket Fire and Ice. The denim effect of the yarn gives it that faded beach effect which I love so much. 

Sea shell blanket, denim soft. Crochet pattern by Happy in Red

Sea shell blanket, denim soft. Crochet pattern by Happy in Red

In het haakpatroon heb ik precies aangegeven hoe je deze deken kunt maken: hoeveel bolletjes je nodig hebt per kleur, welke haaknaald je moet gebruiken en hoeveel losse je moet opzetten. Dus dan kun je deze deken helemaal namaken. Maar kunt natuurlijk ook gewoon zelf leuk garen kiezen en een deken haken, die perfect bij jou past.

In the crochet pattern I have described how to make this blanketL how much balls you need per colour, which hook you need and how many chains you need to start with. The pattern is available on Etsy and Ravelry. But of course you can pick your own colours and make a blanket that is 100% you. Just follow the pattern and you'll be fine. 


Als je niet van haken houdt, of het lijkt je gewoon veel te veel werk, dan heb ik deze gehaakte deken ook in mijn shopje staan.

If you don't like to crochet, or a project like this is just too much for you. Don't worry, this crochet blanket is also for sale in my wee shop.

Deze week actie voor Giro 555!
Zoals jullie weten, is er een enorme ramp gaande in de Hoorn van Africa, duizenden mensen in Sudan, Somalië en Nigeria komen om van de honger door grote droogte. Komende woensdag is er een nationale actie om geld in te zamelen voor Giro 555 en ik doe ook mee. Van elk patroon dat ik deze week verkoop (zowel mijn haakpatronen als naaipatronen) doneer ik €1 aan Giro 555. Alle beetjes helpen!

This week I am donating to the Red Cross! 
As a lot of you know there is a dreadful famine going on in Sudan, Somalia and Nigeria. Thousands and thousands of innocent people are perishing every day. On Wednesday The Netherlands have a national day of collecting donations for the Red Cross to support those in need. And I am joining in! This week €1 of every crochet pattern (here and here) or sewing pattern that I sell will go to the Red Cross. Every little bit helps, or so I hope.


Have a great week everyone!

3 opmerkingen

  1. OOOHHH...Nu ga ik echt twijfelen, soft fun is ook lekker haken en je hebt er mooie kleuren van....

    Wat een mooi gebaar dat je aan 555 doneert, mooie vorm van crea-power!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is lovely! I'd be so pleased if you'd visit my new linky party on Mondays :) Feel free to check it out here: http://superstinkyboys.blogspot.com/2017/03/support-your-fellow-crafter-linky-party_27.html

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!