My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

In progress: a scarf for fickle April

April doet wat het wil. Zeg dat wel! Toen ik aan mijn nieuwe haakproject begon, was het ruim boven de 20 graden en dacht ik: misschien heb ik toch een iets te warm project gekozen. Maar inmiddels heb ik alweer drie dagen koude voeten en 's nachts een dikke pyjama aan. Ofwel: mijn nieuwe haakproject is er goed voor. En... het wordt een sjaal.

In progress: a scarf for fickle April | Happy in Red

April does what it wants to, as we say in The Netherlands, referring to the fickle weather during this month. When I started this new crochet project last week, it was over 20C, everyone was in short sleeves and I was kicking myself for picking a project that was probably going to be too warm. But since three days I have cold feet and I am wearing my warm pyjamas again at night. So, my new crochet project will do just fine. It's going to be a scarf!


Tot nu toe is werken met Secret Garden echt een klein feestje geweest. Het garen is zacht, splijt niet en omdat ik op haaknaald 4.5 haak, gaat het ook lekker rap. Er zitten kleine vlekjes andere kleuren in de effen garens, waardoor de kleuren veel meer diepgang hebben en ook wat rustieker lijken. Het doet mij nog steeds een beetje aan tweed denken, en dat is helemaal prima. Ik heb gehoord dat de structuur een beetje verandert als je het nat maakt en opspant. Dus ik ben benieuwd.

Working with Scheepjes Secret Garden has been so much fun, so far. This yarn is soft, it doesn't split and since I am working on hook 4.5 mm, my progress is rapid. I am using solid colours, but there are little splodges of colours in there, making the colours a lot deeper, for some reason. And a little more rustic too, it reminds me of tweed (which I don't mind at all). I've heard that wetting and blocking this yarn changes the structure a little, so I am very curious to see what happens

In progress: a scarf for fickle April | Happy in Red

In progress: a scarf for fickle April | Happy in Red

Hoewel het lijkt alsof ik iets heel standaards aan het doen ben met stokjes (en eerlijk: af en toe is dat gewoon heel erg lekker), ben ik toch wat effect aan het aanbrengen. Hoe dat precies zit, kan ik je volgende week laten zien, als ik deze sjaal denk ik wel af heb. Ik vind de kleuren die ik heb gekozen in ieder geval lekker gedurfd bij elkaar staan. Pastel, maar toch stoer, zoiets.

While it looks like I am doing something pretty basic, just using US DC's (and that's fine of course, why not), I am still giving it a special effect. Next week, when I've hopefully finished this scarf, I can show you what that effect is. But so far, I am pretty pleased with the colour combination. It's a nice combo of bold and pastel colours, I think.

In progress: a scarf for fickle April | Happy in Red

Dit is alvast een tipje van de sluier. Ik haak nog even door...

So, this is a bit of a spoiler. Can you guess? I'll keep on hookin'...

4 opmerkingen

  1. I've only recently started using Scheepjes yarns, and I love them!! So soft, and gorgeous colors! Plus that easy start tab is genius.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk project. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. April doet wat het wil inderdaad.
    Fijne dinsdag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Benieuwd om méér te zien :-)
    Stokjes haken is soms heerlijk mediterend en natuurlijk kun je het niet laten om er af en toe mee te spelen, herkenbaar!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat garen ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd hoe de sjaal eruit ziet al hij klaar is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!