My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Some #crochetonthego and impressions of Prague

Geen enorme verhalen van mij vandaag, is dat goed? Gewoon even een kattenbelletje. De meeste van jullie vieren nu immers vakantie, al dan niet de hort op. Ik was zelf even weg ook, voor het werk dat wel. Dit keer was het Praag. De zon scheen, de mensen waren vriendelijk, het hotel was fijn en ik ontdekte een massa leuke plekken! En ik haakte dus ook nog wat. Echt heel fijn. En dat wilde ik gewoon even delen.

Some #crochetonthego and impressions of Prague | Happy in Red

Nope, I don't have a whole lot to tell today. Just a little scribble. Most of you are probably enjoying a summer holiday now, maybe abroad, maybe relaxing at home. I was away for a couple of days. This time I went to Prague for work. The sun was shining, people were friendly, the hotel was good and I discovered so many nice places people should really visit. And I managed to squeeze some crochet in. That feels good. And I just felt like sharing.


Het was niet de eerste keer dat ik een stedentrip Praag maakte. Ik was er twee jaar terug ook al. Veel te kort voor mijn gevoel. Ik kon maar net een beetje behappen wat ik zag. Gelukkig had ik nu wat meer tijd en ik ging 'ochtends om 8 uur op pad om niet voor 9 uur 's avonds weer terug te keren bij mijn hotel. Ja, hele vermoeide voeten (en volgens mij mijn achillespees overbelast, maar hé). Voor de kindjes van mijn zus kocht ik Molletjes (van het tekenfilmpje, zo schattig), ik kocht een supergoed lokaal reisgidsje met leuke tips en werkte een beetje aan een nieuw haakwerk. Gek op deze kleur groen!!

It wasn't the first time I made a trip to Prague, I visited the city two years ago. Way too short I thought, just a few days. Back then I was only able to scratch the surface. Now I had a little more time, luckily. So every day I went on my way at 8 am and never returned to my hotel before 9pm. Yes, my feet hurt, I think my Achilles heel is overburdened, but that's okay. For my sister's kids I bought Little Black Moles (the hero of the Czech cartoon in communist times, who's really so cute and was also broadcast in The Netherlands for some reason during my childhood and even today), I bought a great local guidebook and was able to work on some crochet. Gah, I like that green colour.

48 hours in Prague, what to do | Happy in Red

48 hours in Prague, what to do | Happy in Red

48 hours in Prague, what to do | Happy in Red

48 hours in Prague, what to do | Happy in Red

48 hours in Prague, what to do | Happy in Red

48 hours in Prague, what to do | Happy in Red

48 hours in Prague, what to do | Happy in Red

Wat ben jij aan het doen deze zomer? Even er tussenuit? Thuis aan het relaxen? Of net als ik, gewoon braaf aan het werk met nog wat leuks in het verschiet? Ik ben benieuwd, dus laat gerust een berichtje achter.

Tell me, what are you doing this summer? Are you taking a break abroad or in your own country? Are you staying at home to relax? Or are you working, just like me, and maybe planning a trip away for later? Anyway, I'm curious. So drop me a line if you feel like sharing. 

4 opmerkingen

  1. Ik heb een lange vakantie, als juf ben je in België 9 weken 'thuis'. Maar in die tijd moet ik ook terug klaar staan , voor het nieuwe schooljaar. Lees: mijn klas weer klaarzetten....
    Maar ik kan niet klagen, enkele keren naar zee zijn we al geweest. En dna onze reis naar Spanje, met als tussenstop Gerona, een hele mooie, authentieke stad. Dan daar een strandvakantie met een uitstap naar Barcelona natuurlijk.
    Nu nog nagenieten van de laatste drie weken.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ho Praag... zo'n mooie stad.....alweer 17 jaar geleden dat we er op citytrip waren....moeten dringend eens terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit op de moment in Parijs. Nog een kleine week. En ik haak hier ook af en toe en mijn achillespezen zijn ook niet erg tevreden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was in Praag ergens begin jaren '80 van de vorige eeuw oeps. Ik vond het een prachtige stad met al die geweldige jaren 50 auto's en al die authentieke interieurs. Ik weet niet of ik ooit terug ga naar Praag, want ik ben bang dat ik teleurgesteld raak. Er zijn nu zoveel toeristen en ik ben bang dat de stad heel wat aan authenticiteit ingeboet heeft, maar ja om dat te beoordelen zou ik er toch eens moeten gaan kijken lol. Wij gaan in september pas weg, dus nog ff doorwerken. Voor 2017 hebben we in ieder geval Kreta, Krakau en Wenen (en mss jouw tip Bratislava) nog te goed. Zin in!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!