My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Here's to strong Women

Sterke vrouwen. Daar kunnen er volgens mij niet genoeg van zijn. Maar wat een sterkte vrouw dan precies is, dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken wat mij betreft. Voor de één is het een vrouw die het alleen moet redden met een gezin en toch nog al haar tijd aan anderen geeft, of een vrouw die al een tijd tegen een nare ziekte vecht en altijd positief blijft. Of een vrouw die durft te kiezen voor een carrrière. Of juist haar carrière aan de kant durft te zetten om een misschien vreemde droom na te jaren. Sterke vrouwen, ze komen in alle vormen, maten en kleuren. En ze verdienen allemaal een dag in de zon.

Here's to strong women | Happy in Red

Strong women. We can't have enough of them, I feel strongly about that. But the definition of a strong woman, well that's very personal isn't it? To some, it may be a woman who's a single mum but still finds time for volunteer work or a woman who's been battling a horrible disease but keeps a smile on her face. Or a woman who has a very ambitious career, or maybe a woman that gave up that promising career to pursue a (for some) odd dream. Strong women come in all shapes, sizes and colours. And all of them deserve in a day in the sun.


Ik houd er nooit zo van om hier heel persoonlijke informatie te delen. Maar de foto die je hierboven ziet, dat zijn mijn twee oma's. Ze zaten aan het bed van mijn moeder toen ik nog maar net geboren was. De oma aan de linkerkant, daar lijkt ik qua uiterlijk en karakter veel op (en waar zou die geweldige jurk zijn gebleven, och!). De oma aan de rechterkant, die haakte ook. En ik heb mijn liefde voor zoetigheid van haar geërfd. Ze zijn er allebei al heel lang niet meer en ik mis ze. Op hun eigen manier waren deze twee vrouwen zo sterk. Ze waren de spil van hun gezin, verloren kinderen, echtgenoten, maar hielden hun schouders recht en klaagden zeer zelden. Ze konden genieten van heel kleine dingen en laten we eerlijk zijn, die herinner je later.

I am not one to overshare personal information on this blog, I think I kind of like my privacy a lot in that regard. But the photo above depicts two strong women that I adore and deeply miss. My two grandmothers. They were sitting at my mum's bedside after when I was just born. The gran on the left, I take after a lot, both in appearance as character (gah, I wish I inherited that fabulous dress!). The gran on the right also crocheted a lot and I inherited her sweet tooth. They have both been long gone, which sometimes still kind of hurts. I wish I could show them so many things that I am doing now. They were the silent and obedient force of their families and suffered the loss of children and husbands without hardly any complaints. They knew how to enjoy the small things and let's face it, those are the things you remember in the end.


Yarn 5, Women by Scheepjes (photo by Scheepjes) | Happy in Red

Daarom stortte ik me afgelopen najaar vol overgave in het meehelpen aan het nieuwe bookazine van Scheepjes, Yarn. Het heeft het thema Woman en staat weer boordevol échte en wonderschone (sterke) vrouwen. In dit nummer staan trouwens ook wat enorme schoonheden met rood haar, echt superleuk om te zien. Het meisje is echt een schatje, ik had gewild dat ik er zo had uitgezien toen ik die leeftijd had. Maar met al dat vallen uit bomen en spitten in de modder ging dat hem geloof ik niet worden.

Je kunt het nieuwe nummer van Yarn kopen bij een wolwinkel bij je in de buurt die Scheepjes verkoopt, maar je kunt het ook online bestellen, bijvoorbeeld hier en hier.

That's why I was so pleased to be working on the new issue of Yarn by Scheepjes last fall. The theme of the new edition of the bookazine is Woman and loads of projects modelled by real (strong!) women. A couple of these models are gorgeous redheads by the way (which made me high five the editor in chief of the magazine!). The little girl with the red hair is such a cutie pie. I wished I was that adorable when I was that age, but I was way too busy falling out of trees and digging in the mud to come anywhere near presentable. 

The new issue of Yarn is available at a Scheepjes stockist near you, but you can also order Yarn5 Woman here (ships worldwide) or here (ships in UK). 


Yarn 5 Bookazine Woman by Scheepjes, crochet poof (photo by Scheepjes) | Happy in Red

Yarn 5 Woman, gehaakte poef, haakpatroon (foto door Scheepjes) | Happy in Red

Voor dit nummer van Scheepjes mocht ik weer artikelen schrijven (zo, zo fijn) en ik heb ook een ontwerp gemaakt voor een lekker woonkussen, of een gehaakte poef, zo je wilt. In het magazine staat het kussen als een yoga kussen afgebeeld, maar past prima als accessoire in je woonkamer natuurlijk. Ik heb het kussen gehaakt met een dubbele draad Linen Soft, in de kleur kobalt blauw. Maar er zijn nog veel meer mooie kleuren.

Once again, I wrote a feature for the bookazine (oh, how I love that) and I also designed a crochet pattern. This pillow is made as a yoga pillow, but I think of it more as a decorative poof really. But whatever you like (I don't do yoga, so what do I know). Anyhow, I think it would be a great eye catcher in a living room or bedroom. I have made this poof in a double thread Linen Soft, no. 611, a bright and bold blue, which is one of my favourite colours ever. But there are a lot more fun colours available. 

Ik hoop dat jullie dit week een mooie uitgave van Yarn vinden. Maar mag ik vragen, wie zijn jullie sterke vrouwen?

I hope you will like this brand new issue of Yarn. But I am curious who your strong women are, will you tell me? 

4 opmerkingen

  1. Volgende week ga ik lekker de nieuwe YARN kopen bij mijn favoriete wolwinkel in Arnemuiden. Mooi ontwerp van je poef/kussen.
    En hoe cliché het ook is, de sterkste vrouw in mijn leven is mijn moeder. Wat er ook gebeurt ze is er àltijd voor me. En ze heeft vorige maand een hele zware buikoperatie doorstaan (zeg maar gerust overleefd, zo ernstig was het...) en het gaat - gelukkig - al weer redelijk goed met haar. Dus vandaar dat zij absoluut de sterkste vrouw is in mijn leven!
    Groetjes Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow gorgeous Esther, good for you! thanks for sharing on craft schooling Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Every time I find out something about my grandmothers I think "Wow, I come from a long line of bada$$es" lol (but in a good way).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love your little bit about your grandmothers and the lovely cushion. I have to say thinking about it really hard my strong women are my 2 daughters. I am so proud of them - they have worked hard to get the careers they wanted and put up with a lot along the way along with personal heartache which I share for them. I love them both so much.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.